La Comissió Europea ha llançat una nova campanya d’informació pública que explica com les inversions de la Unió Europea ajuden a millorar la vida diària de les persones. Aquesta nova campanya d’informació de la UE vol oferir a cada ciutadà la possibilitat de tenir una visió de la Unió més completa; explicar què fa realment i conscienciar la població de com els programes i activitats de la UE els afecten en la seva vida diària, i com contribueix amb accions concretes a estimular el creixement econòmic i la creació d’ocupació.
La campanya inclou espots de TV i anuncis de premsa que il·lustren exemples reals on la UE ha ajudat a marcar la diferència. També existeix una plataforma web amb una llista de més de 80 programes a dins d’Europa que reben el suport de la Unió. 31 de aquests programes tenen a veure o inclouen a Espanya.
Usrecomanem visitar la web on podreu descobrir els projectes més destacats.Un d’aquests projectes consisteix en una incubadora d’empreses creada a Barcelona. Es tracta de centres dinàmics que potencien les oportunitats d’èxit de noves empreses, oferint instal·lacions, assessoria i suport perquè els somnis dels emprenedors es facin realitat. La incubadora BarcelonaActiva ha captat l’atenció internacional per la seva capacitat per ajudar a portar a terme projectes empresarials. Va rebre el Premi Europeu a la Promoció Empresarial, la qual cosa comporta una promoció de la seva activitat per donar a conèixer aquest tipus d’iniciatives reeixides arreu de la UE.
Fa uns dies, el president Jean Claude Juncker va presentar a Brussel·les un Pla d’Inversió de 315.000 milions d’euros que seran utilitzats com a garantia per atreure inversors privats, per poder finançar projectes en matèria d’innovació, educació i infraestructures de transport o energètiques. Es tracta d’inversions “intel·ligents”, estratègiques, que generin creixement i ocupació, a semblança dels programes de la nova campanya d’informació pública.