Els productes agroalimentaris i begudes protegides per la Unió Europea mitjançant “Indicacions Geogràfiques” (IG) representen un volum de vendes de 74.760 milions d’euros. Més d’una cinquena part d’aquesta quantitat procedeix d’exportacions a tercers països. L’estudi encarregat per la Comissió Europea conclou que el valor de venda d’un producte amb denominació protegida és, de mitjana, el doble que el de productes similars sense certificació.

Els règims de qualitat de la UE tenen com a objectiu protegir les denominacions de productes específics per promoure les seves característiques úniques, lligades al seu origen geogràfic i a el saber fer de la regió. Aquestes denominacions de productes formen part de sistema de drets de propietat intel·lectual i industrial de la UE, que els protegeix legalment contra la imitació i la usurpació.

Janusz Wojciechowski, comissari d’Agricultura, ha declarat que “les Indicacions Geogràfiques europees reflecteixen la riquesa i diversitat de productes que ofereix el nostre sector agrari. Els beneficis per al productor són evidents. poden vendre els seus productes a un preu superior als consumidors que busquen productes regionals autèntics. Les Indicacions Geogràfiques protegeixen el valor local a nivell mundial”.

Els productes agroalimentaris i els vins estan coberts per denominacions d’origen protegides (DOP) i indicacions geogràfiques protegides (IGP), i les begudes espirituoses per indicacions geogràfiques (IG). La UE també ofereix protecció a les especialitats tradicionals garantides (ETG), que posen en relleu els aspectes tradicionals d’un producte, sense vincular-lo amb una zona geogràfica específica.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *