L’oficina d’Europe Direct a la ciutat engega una campanya amb Mercats de Tarragona centrada a reduir els envasos en les compres

Del 18 de al 26 de novembre, Tarragona se suma a la Setmana Europea de la Prevenció de Residus a través de l’oficina d’Europe Direct a la ciutat. L’objectiu d’aquesta setmana és organitzar arreu d’Europa accions de sensibilització sobre la prevenció de residus.

Enguany la campanya que engega Europe Direct a la ciutat se centra a reduir els envasos de la compra als mercats, tot recordant tant a comerciants com a persones consumidores, que poden portar carmanyoles reutilitzables per comprar productes com la carn, el peix, els productes a granel, el menjar per emportar, etc., i d’aquesta manera, evitar els embolcalls d’usar i llençar.

Aquesta campanya vol contribuir, doncs, a revertir la situació actual en matèria de residus, ja que es calcula que cada persona a Catalunya produeix una mitjana de 527 quilograms de residus a l’any (2019) i d’aquests, més de la meitat van directament al contenidor de resta.

La consellera de Comerç, Turisme i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Tarragona, Montse Adan, valora molt positivament la iniciativa “perquè contribueix a un comerç més compromès amb el medi ambient i alhora és un exemple de les sinergies que es poden crear entre diferents ens municipals i públics, locals i europeus per treballar plegats en la sostenibilitat del planeta”.

Una campanya amb diferents fronts

La campanya, segons explica l’oficina Europe Direct Tarragona, té com a principal objectiu la sensibilització en dos targets prioritaris: d’una banda, les persones que van a fer la compra als mercats i de l’altra, els comerciants i paradistes. Com a segon objectiu, es busca la visibilització de la prevenció de residus, per la qual cosa també hi haurà accions més genèriques adreçades a tota la ciutadania.

En aquest sentit, per arribar al consumidor final es plantegen accions als mercats de Tarragona, sobretot de les parades de peix, carn i xarcuteria, convidant els clients a sumar-se al repte de reduir l’ús d’envasos d’usar i llençar; la distribució d’un imant de sensibilització per recordar que abans de sortir de casa s’agafin envasos reutilitzablees per anar a comprar; el passi del vídeo de la campanya “Amb el teu envàs” en una tauleta; i informació sobre els quilos de plàstic que els catalans generen, per emplaçar a l’acció i el compromís.

Pel que fa als paradistes, les accions van des d’informar als comerços que actualment el Reial Decret 1021/2022 d’higiene i comerç al detall de productes alimentaris permet als consumidors anar a comprar amb el seu envàs, fins a un missatge de WhatsApp als paradistes avisant de la campanya i d’una visita per explicar-los els beneficis de reduir els residus i les eines que tenen els comerços per fer-ne difusió. A més a més, també se’ls facilitarà un cartell que podran penjar o clavar convidant la clientela a venir a comprar amb el seu envàs.

El calendari d’aquestes accions amb clientela i paradistes serà el dimarts 21 de novembre, al Mercat Central; dimecres 22, al Mercat del Fòrum; dijous 23, al Mercat de Torreforta; i divendres 24, al Mercat de Sant Pere i Sant Pau.

La campanya es completa amb accions que busquen impactar en més persones, com ara publicitat exterior (plafó) a la Rambla, vinilat a terra als mercats Central i de Torreforta, imatge de la campanya a la pantalla gegant del Mercat Central i una campanya de continguts a les xarxes socials de l’Ajuntament, de Mercats de Tarragona i d’Europe Direct TGN.