Arriben les vacances i molts ja esteu planificant els vostres viatges d’estiu. Com a ciutadans de la UE teniu uns drets i volem donar-vos uns quants consells perquè sapigueu el que heu de fer si teniu algun problema durant el viatge.
Gràcies a la normativa de la UE sobre els drets dels passatgers, si el vostre vol o el vostre viatge es retarda unes quantes hores, la companyia o l’empresa de transport amb la qual viatgeu us ho ha de compensar com cal. Si cancel·len el vol o el viatge i necessiteu una habitació en un hotel lluny de la vostra destinació, la companyia aèria o ferroviària se n’ha de fer càrrec. Us recomanem que abans d’iniciar el vostre viatge us informéssiu de la manera de reclamar els vostres drets com a consumidors, tant als aeroports, com els ports o en les estacions de trens o d’autobusos d’arreu d’Europa o que us descarreguéssiu aquesta aplicació per a telèfons mòbils intel·ligents.
D’altra banda, la normativa de la UE sobre els drets dels passatgers protegeix les persones amb discapacitat o les persones amb mobilitat reduïda contra qualsevol discriminació que puguin patir quan viatgin amb avió o amb tren. Aquestes persones tenen el mateix dret que la resta de ciutadans a fer servir els mitjans de transport.
Si per aparcar el cotxe en el vostre país disposeu d’una plaça d’aparcament per a persones amb discapacitat, teniu el mateix dret a aparcar en aquesta mena de places a tot arreu d’Europa. Aquí trobareu el model estàndard de targeta d’aparcament per a persones amb discapacitat.